الکترو مدار پایا
الکترو مدار پایا

الکترو مدار پایا

چند نکته که به اشتباه در بازار رایج شده

سلام امروز میخوام چندتا نکته رو بهتون بگم که غلط در بازار لوازم دیجیتال گفته میشود:

1-- در گوشیهای هوشمند در بازار موبایل ایران به جای حافطه داخلی و...

 


   


1- در گوشیهای هوشمند در بازار موبایل ایران به جای حافطه داخلی و حافظه خارجی  به غلط از کلمه RAM استفاده میکنند در صورتی که رم حافظه موقت میباشد و توسط کاربر قابل دسترس نمیباشد مثل رم کامپیوتر که کاربر نمیتونه بهش دسترسی داشته باشه.   (نکته: حافظه ای که مقدار بیشتری دارد حافظه داخلی و حافظه کمتر رم میباشد)


2- بارها دیده شده که موبایل فروش ها میگن که برنامه بازار رو روی گوشی نصب نکنین ! که میگن گوشیتون رو ویروسی میکنه و ... اصلا همچین چیزی صحت نداره و تا حالا گزارشی از خرابی به وسیله اپلیکیشن بازار نرسیده و عملا این حرف برای خارج کردن رقیب بزرگی مثل برنامه بازار برای صنف موبایلی هاست.


3- دوستان هنگام خرید گوشی موبایل نور صفحه نمایش رو تا آخر زیاد کنین تا اگر روی ال سی دی LCD خرابی باشد دیده شود. بعضی ترک های ریز در LCD در نور کم دیده نمیشود.


4- صرفا مگا پیکسل بالا برای دوربین دلیل بر خوبی دوربین نیست در کنار آن باید به رزولیشن تصویر و امکاناتی مانند لرزش گیر دست هم توجه کرد.


5- اگر قصد خرید CPU برای کامپیوتر خود دارید صرف اینکه چند هسته ای باشد کافی نیست و در کنار تعداد هسته باید به فرکانس آن هم توجه کنید فرکانس هرچی بالاتر بره بهتره و سرعت آن هم بیشتر میشود و صد البته قیمت آن.

این قضیه در مورد هار دیسک ها هم هست در هارد دیسک ها علاوه بر پارامتر ظرفیت آن باید به سرعت انتقال اطلاعات هم توجه کرد.


6- درباره مانیتور:  جدیدترین تکنولوژی در این زمینه هم مانیتورهای LED میباشد مانیتورهای LED مصرف بسیار پایینی دارند ولی جالب است بدانید که کیفیت کمتری هم نسبت به پلاسما ها دارند.


امیدوارم کمکی کرده باشم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.